maandag 24 maart 2014

Week 18 Sport na School

Goedemiddag,

En we zijn weer bezig met een nieuwe week vol nieuwe kansen op stage.
Zo ben ik maandag 17 maart deze periode voor het eerst mee geweest met Rachel. Ik ben toen mee geweest naar de particuliere les in Wessem bij groep 3 - 4 geweest, hier heb ik alleen gekeken hoe de lessen gingen ze hadden loop en springvormen over de bank.
Toen we klaar waren in Wessem zijn we naar de Sport na School gegaan in Maasbracht daar stond een periode voor het tafeltennissen. Omdat wij iets eerder daar waren en de lessen door een verenging , gingen wij even zelf tafeltennissen.
Toen ik hier mee klaar was ben ik naar huis gegaan.


Dinsdag 18 maart begon ik op kantoor, hier heb ik voornamelijk gewerkt aan mijn examenopdrachten en een stukje aan de lessen voor de peutergym zoals thema´s bedenken. Ook heb ik de les voor Sport na School Susteren uitgewerkt voor diezelfde middag hier gingen we namelijk het project Shootout uit proberen kijken of het ook misschien een basisschool concept kon worden.
Toen ik eenmaal in de hal in Susteren kwam ben ik begonnen met het uitzetten van mijn spullen. En ben ik gaan kijken of bij de judo vereniging alles goed ging en of ze optijd klaar waren om te beginnen.
Want bij sport na school zijn we namelijk vorige week begonnen aan het project stoeivormen. Vandaag en volgende week komt de judo verenging uit Susteren een clinic geven.
Het concept wat we elke week hebben bleef wel 1 groep  ging naar de judo, 1 groep deed net Kevin tikspelletjes en 1 groep kwam bij mij het korfballen uit proberen. Dit was erg goed gelukt de kinderen hadden er plezier en deden allemaal goed mee. Zelf had ik gedacht dat de kinderen van groep 2 het moeilijk zouden vinden en amper de korf konden raken, tot mijn verbazing gooiden de 2 kinderen uit groep 2 allebei de eerste keer in de korf.
in totaal hadden we tussen de 65 - 70 kinderen aanwezig die middag. Het was dus weer een geslaagde Sport na School in Susteren. Toen we klaar waren was het ongeveer 17.00 uur en konden we naar huis.

Woensdag 19 maart begonnen we met de peutergym van 09.00 - 10.00 uur. Het was de bedoeling dat ik met de springtouwen  zou gaan spelen, maar omdat we niet genoeg springtouwen hadden gingen we met de lintjes van de turnvereniging spelen. De kinderen vonden het geweldig ze hadden allemaal een snaterlach op hun gezicht. De kinderen gingen met de linten rennen , springen en rondjes draaien een slang na doen en natuurlijk waren de papa´s en mama´s aan het mee spelen. Toen er 15 minuten opzat ging ik langzaam afsluiten en gingen de kinderen lekker spelen op de toestellen.
Na 20 minuten was het al weer het einde van de les. Toen ik eenmaal terug op kantoor kwam heb ik een email verstuurd naar de basisscholen die mee zouden doen met een challenge.
Verder was ik er niet echt bij met mijn hoofd maar ik heb zo veel mogelijk proberen te doen op stage. Zoals de lessen van de peutergym uitgewerkt en de lessen voor de sport na school. Toen het half 5 was ben ik naar huis gegaan.

Vrijdag 21 maart heb ik ook stage gelopen namelijk van 12.45 uur tot 15.00 uur bij de fitness om daar samen te begeleiden daar is namelijk een groep ouderen wat komen fitnessen en was dan begeleiding nodig hebben dit doe ik samen Arjan. Toen het 3 uur was moest ik gaan ik ging namelijk mijn oma uitstrooien dit heb ik ook aangegeven bij Yvonne, want ik moest s´avonds namelijk ook nog een keertje stage lopen. Ik heb aan de mensen die op dat moment in het zwembad waren aangegeven wat er die dag nog is gebeurd en dat ik er niet met mijn hoofd bij was, ze hadden er allemaal begrip voor en waren toch trots dat ik toch nog naar stage was gekomen. We hadden namelijk discozwemmen met een thema, ik heb me er eerlijk gezegd niet echt met bezig gehouden en voor mijn gevoel ging het ook niet zo goed ik merkte aan mezelf dat ik mezelf niet was. Gelukkig waren en nog andere stagiaires die zich wel ook in de voorbereidingen had gemerkt.
Maar voor de rest ging het goed.

Tot volgende week,

Groetjes,
Romy 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten